Witam serdecznie.
Jak co tydzień chciałbym podzielić się z Wami jakąś ciekawostką, z która miałem do czynienia.
Otóż zauważyłem, że bardzo wielu użytkowników Elise, Speedster i pochodnych boryka się z problemem piszczących standardowych hamulców AP Racing.
U jednych objawia się to piszczeniem zimnych hamulców podczas jazdy. Inni zgłaszają problem piszczenia po rozgrzaniu hamulców, znikającego w momencie choćby lekkiego naciśnięcia pedału hamulca. BTW: sam miałem ten problem.
Pomijając powszechnie znaną skuteczność i wskazania do stosowania podkładek pod klocki oraz smaru miedzianego należy wiedzieć, że stosowany w naszych autkach typ zacisków jest bardzo wrażliwy na stan bolców prowadzących i zabezpieczających klocki (zaznaczone strzałkami na rysunku, kliknij na nim).
[link widoczny dla zalogowanych]
Bolce te muszą być czyste. Nawet kiedy wydaje się, że są bez zarzutu a hamulce nadal piszczą należy je wyjąć, następnie włożyć w zacisk wiertarki lub tokarki i po jej włączeniu przetrzeć dokładnie bardzo drobnym papierem ściernym, tak aby powierzchnia bolca prawie się błyszczała. Następnie dobrze nasmarować smarem miedzianym i włożyć w zacisk hamulca.
Wydaje się to nieprawdopodobne ale pomaga. Ja długo opierałem się przed takim czyszczeniem, ponieważ bolec po dokładnym oczyszczeniu szmatą również niemal się błyszczał, nie było widać żadnych zadziorów itp. W dodatku mechanicy uspokajali, że to normalne, że hamulce czasem piszczą i, że tak ma być.
Tymczasem po dokładnym wyczyszczeniu i nasmarowaniu problem ustąpił.
Powodzenia.
Post został pochwalony 0 razy