Autor
|
Temat |
|
|
Paczkos
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 51 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Opel Speedster 2.2 16V - Turbo Soft
|
|
Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad pewnym rozwiązaniem które u Nas w Klubie jest dość powszechne.
Wiem że pewne silniki dość bezawaryjnie znoszą modyfikacja inne zaś nie dlatego zakładam ten wątek....
Nie wiem na ile wytrzymały jest silnik 2.2 16V Opla ale...
Jak wiadomo wolnossącego zmodyfikować to porażka - W Naszym Klubie chłopaki odważyli się polecieć w strone Soft Turbo.
Na początku projektu wszyscy pisali "Eeee tam , bez sensu , drogi interes i silnik może zacząć szwankować".
W tej chwili mamy już 3 Celiki z silnikami 1.8 VVTi (2000rok) Uturbione na Sofcie - 0,4 Bara. Seryjnie takie auta mają 143 konie i 180Nm.
Wszystkimi modyfikacjami zajmuje się firma Tomson Warszawa.
W skład modyfikacji wchodzi: min:
- Turbo Garetty 28RS ,Intercooler , Wtryski , Przebudowa kolektora ,zawór Blow, Świnka , Wysterowanie oraz zmiana sprzęgła na mocniejsze.
Po modyfikacjach auto wyjeżdża z mocą 210 koni i 280Nm.
Auta te przejechały już 50tyś/km bez żadnej awarji. (Kolega Macenty jeździ na Sofcie już 2 lata i zrobił 70tyś/km). ===> [link widoczny dla zalogowanych]
Oczywiście wiąże się to z wymianami oleju co 7tyś i przeglądami w Tomsonie.
Jak myślicie czy podobna modyfikacja w Speedsterze 2.2 16V to zabójstwo dla tego silnika czy nie??
Oczywiście wcale nie musimy sterować doładowania tak jak w Celice - Ale powiedzmy 0,3 Bara tak aby zostawić jeszcze większą rezerwe bezawaryjności...?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Paczkos dnia Sob 12:13, 13 Gru 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
Sob 12:00, 13 Gru 2008 |
|
|
|
|
Starfish
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 199 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ożarów Mazowiecki
|
soft turbo do N/A wcale nie jest porazka, wystarczy odpowiednio przerobic silnik, na taki jakie seryjne wychodza z T i szafa gra, nie znam wytrzymalosci tego silnika, ale nie jest on seryjnie zbytnio przeciazony, wiec przyvsofcie nic nie powinno mu sie stac, tylko trzeba do takich modyfikacji podejsc profesjonalnie i nie oszczedzac na czesciach.
TOMSON to najdrozsza firma jaka znam, kotega teraz uturbial tigra 2.0 w INOCHI MOTOSPORT, widzialem jak mu zrobili i naprawde jest wszystko bardzo profesjonalnie i nie naciagali go na kase
wyszko mu kolo 10000 ale on ma od 0,6 do 1,0 bara
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Starfish dnia Sob 12:49, 13 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
Sob 12:48, 13 Gru 2008 |
|
|
Adolvo
Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 285 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: W-wa
|
tego silnika np. w UK nikt nie "uturbia"..
za to powszechne jest zakładanie kompresora..
jeden z linków [link widoczny dla zalogowanych]
wg mnie kompresor będzie lepszy niż turbo pod wieloma względami,
niestety problemem pewnie będą, jak zawsze, mechanicy którzy mieli by się tego podjąć..
Post został pochwalony 0 razy
|
Sob 13:34, 13 Gru 2008 |
|
|
Paczkos
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 51 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Starfish napisał: soft turbo do N/A wcale nie jest porazka,
Źle się wypowiedziałem lub źle mnie zinterpretowałeś - Chodziło mi o to że zmodyfikować N/A bez użycia doładowania to jest porażka...
Bo wiele znam przykładów gdzie ktoś zmienia w Celice wałki rozrządu , zmienia całkowicie układ wydechowy od kolektora do końcowego , zakłada SMT6 , lekkie koło - Uzyskuje 15 koni kosztem 6tyś zł... Dlatego chodziło mi o to że widze sens w N/A jedynie doładowując go....
Bo owszem 15 koni w Speedsterze N/A to jest dobra modyfikacja przy tej masie , ale wydać 6 tysięcy kiedy auto pozostaje nadal N/A.
Zauważam odpowiednie podejście do tematu - I dobrze
Właśnie chodzi o to że niekoniecznie musi to być suszarka - Może być kompresor - Chodzi tylko i wyłącznie o 0,3 - 0,4 bara...
Modyfikując Speedstera czy Celice nie wyobrażma sobie robić to na własną rękę więc w gre wchodzi tylko firma która ma doświadczenie w montażu doładowania (suszrka lub kompresor).
Ja podałem przykład Tomsona bo wiem że Celiki do dziś śmigają...
Jest także gość który ma Celice z doładowaniem 1,0 Bara - 323 Konie i 390Nm. Ale w tym przypadku silnik został zakuty a trakcja to pojęcie dostępne dopiero od trzeciego biegu....
W Tomsonie za Soft Turbo bez sprzęgła chcą 10tyś/zł....
Pytanie tylko czy są jakieś sensowne zestawy sprzęgieł do Speeda i czy silnik jest w miare podatny na taką modyfikacje... Idąc tym tropem silni o pojemności 2.2 i mocy 147 koni chyba jest dość solidną konstrukcją skoro silnik 1.8 i mocy 143 konie to wytrzymuje - moce podobne a pijemność prawie o pół litra mniejsza...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Paczkos dnia Sob 18:18, 13 Gru 2008, w całości zmieniany 3 razy
|
Sob 17:19, 13 Gru 2008 |
|
|
Joki
Administrator
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 408 Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
|
Witam serdecznie.
Z22SE i cały układ przeniesienia napędu jest przewidziany do około 250 kucy bez modyfikacji. W USA GM sprzedaje nawet fabryczny zestaw kompresora. Jeśli ktoś chce więcej to trzeba już troszkę przerabiać.
Co do samych przeróbek bez doładowania ciekawe efekty uzyskał Vocky z z22se.co.uk - 215KM. Włosi (niejaki Adolfo Elaborazioni z bratem zrobili chyba jeszcze więcej i to jak pięknie) Jak widać da się. Ale lista przeróbek jest dłuuuga.
Wydaje mi się, że już o tym pisałem na forum. Poszukaj trochę.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Joki dnia Sob 19:18, 13 Gru 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
Sob 19:11, 13 Gru 2008 |
|
|
Adolvo
Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 285 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: W-wa
|
Joki napisał: Witam serdecznie.
Z22SE i cały układ przeniesienia napędu jest przewidziany do około 250 kucy bez modyfikacji. W USA GM sprzedaje nawet fabryczny zestaw kompresora. Jeśli ktoś chce więcej to trzeba już troszkę przerabiać.
Co do samych przeróbek bez doładowania ciekawe efekty uzyskał Vocky z z22se.co.uk - 215KM. Włosi (niejaki Adolfo Elaborazioni z bratem zrobili chyba jeszcze więcej i to jak pięknie) Jak widać da się. Ale lista przeróbek jest dłuuuga.
Wydaje mi się, że już o tym pisałem na forum. Poszukaj trochę.
Pozdrawiam.
Mark Verboom ma listę przeróbek dużo mniejszą niż Vocky..
a po wydechu, dolocie i programie hamownia "wypluła" ponad 170KM na silniku,
to jest ok. 200KM na kołach..
co prawda sceptyczny jestem co do tych wartości.. zwłaszcza po zrobieniu wydechu u siebie..
ale od początku nastawiałem się na przeróbki takie jak u niego..
jeśli nie dadzą spodziewanego efektu to trudno.. zobaczymy..
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Adolvo dnia Sob 19:38, 13 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
Sob 19:36, 13 Gru 2008 |
|
|
Joki
Administrator
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 408 Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
|
Dla przypomnienia...
Adolfo i jego przeróbki ale bardzo enigmatycznie, w końcu biorą za to 12tys. EUR!
[link widoczny dla zalogowanych]
No i Vocky ze szczegółami:
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
Nie 9:35, 14 Gru 2008 |
|
|
piwo
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 268 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mszczonów
|
uturbienie kazdego silnika to raczej nie jest wielki problem.swinka ecumaster det3 sonda szerokopasmowa plus innovate lc1 do tego pospawac kolektor zalozyc turbine icek i wio.ustawiajac odpowiednio afr i zaplon na pewno silnik zniesie te 250 kucy.pytanie czy jest sens sie w to bawic jak jest juz wersja turbo.
Post został pochwalony 0 razy
|
Pią 20:35, 04 Lut 2011 |
|
|
Adolvo
Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 285 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: W-wa
|
piwo napisał: uturbienie kazdego silnika to raczej nie jest wielki problem.swinka ecumaster det3 sonda szerokopasmowa plus innovate lc1 do tego pospawac kolektor zalozyc turbine icek i wio.ustawiajac odpowiednio afr i zaplon na pewno silnik zniesie te 250 kucy.pytanie czy jest sens sie w to bawic jak jest juz wersja turbo.
Problemem jest zakup dobrego auta..
ja swojego 2.2 jestem pewny i chyba bym wolał sam teraz dołożyć T..
Post został pochwalony 0 razy
|
Sob 14:25, 05 Lut 2011 |
|
|
piwo
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 268 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mszczonów
|
no to zostaje kwestia miejsca w srodku.czy wersja turbo nie ma kolektora wydechowego z drugiej strony?bo droga jest prosta.dorabia sie kryze pod kolektor spawa do tego kolektor potem kryzy pod turbo montaz intercoolera mocowania orurowanie wieksze wtryski wydajniejsza pompa paliwa regulator paliwa wieszanie turbiny weze olejhowe i wodne podpiac, sonda szerokopasmowa z kontrolerem swinka i mozna odpalac.na wszystko trzeba wydac kolo 12tys zl i okolo rok stracony na montaz i rok dwa na problemy wieku dzieciecego,czytaj gdzies nieszczelny dolot gsdzies cieknie woda a to mapa kiczowata na zimnym silniku a to prycha na wolnych obrotach a to bierze olej turbina a to silnik sie przegrzewa a to polos pekla a to sprzeglo sie spalilo a to stukowe bo zaplon zbyt wyprzedzony itd itd. no ale jak ktos chce to do dziela.ja juz to przerabialem.projekt utubiania pochlonal grubo ponad 20tys a zawsze bylo ccos nie tak.3 turbiny zajezdzone, dwa splyniete tloki i moc maksymalna raptem 220 koni z silnika 1,8.zenada nie warta zachodu.oczywiscie w moim przypadku.sa projekty fajnie zrobione ktore dzialaja jak fabryka.ale mozna je policzyc na jednej rece.w wiekszosci przypadkow zawsze jest cos nie tak.
Post został pochwalony 0 razy
|
Nie 14:00, 06 Lut 2011 |
|
|
Adolvo
Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 285 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: W-wa
|
piwo napisał: rok dwa na problemy wieku dzieciecego,czytaj gdzies nieszczelny dolot gsdzies cieknie woda a to mapa kiczowata na zimnym silniku a to prycha na wolnych obrotach a to bierze olej turbina a to silnik sie przegrzewa a to polos pekla a to sprzeglo sie spalilo a to stukowe bo zaplon zbyt wyprzedzony itd itd. no ale jak ktos chce to do dziela.ja juz to przerabialem.projekt utubiania pochlonal grubo ponad 20tys a zawsze bylo ccos nie tak.3 turbiny zajezdzone, dwa splyniete tloki i moc maksymalna raptem 220 koni z silnika 1,8.zenada nie warta zachodu.oczywiscie w moim przypadku.sa projekty fajnie zrobione ktore dzialaja jak fabryka.ale mozna je policzyc na jednej rece.w wiekszosci przypadkow zawsze jest cos nie tak.
i między innymi z tego powodu zostawiam auto w miarę seryjne..
szkoda go..
Post został pochwalony 0 razy
|
Wto 9:14, 08 Lut 2011 |
|
|
|
Pozwolenia:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|
|
|