Autor
|
Temat |
|
|
piwo
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 268 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mszczonów
|
https://youtu.be/jj-Hbidv43s
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
Jako ze Opel Speedster to było moje marzenie z młodości postanowiłem je zrealizować. Pojawiła się pewnego czasu okazja na allegro (25 tys. zł) i z dnia na dzień kupiłem autko i już powrotu nie było
Mój samochodzik to Opel Speedster 2,2 z roku 2001 nr 1047 z 7207 wyprodukowanych.
Wyposażenie:
szyby na korby, brak wspomagania kierownicy, Home made TCS , lotus 111r ABS, Torsen OBX z tyłu
Modyfikacje Silnika:
– Swap na B207R
-wieksza chlodnica wody
-chlodnica oleju
Układ Dolotowy:
– Stożek ITG, dolot alu do stożka fi60, intercooler wodny z mercedesa 600s biturbo, chłodnica wody powietrza doładowanego z seicento
Układ Wydechowy:
– Wyspawany na nowo od turbo do katalizatora 3' , kolektor wydechowy grubszy liftowy B207r saaba, katalizator sportowy 2,5', Tłumik końcowy el-tec przelotowy 2,5'
-Turbo TD04-20T, blow off properfect typ 2, olej amsoil 5w50
Modyfikacje Elektroniki i Paliwa:
– EMU +Ecumaster DBW; Całkowicie nowa wiązka zasilająca
- strojenie przez Artut Małecki
[url="https://www.facebook.com/pg/ECU-Majster-1168474956541014/about/"]https://www.facebook.com/pg/ECU-Majster-116...56541014/about/[/url]
-Wtryskiwacze Siemens Deka630
-cewki beru zse030
Układ Napędowy:
– Skrzynia F23 XY 5-biegowa z krótszym przełożeniem 4,17
- torsen obx
Dziala
– koło zamachowe garnkowe C20LET,
– Nowe sprzegło i wzmocniony docisk by Radzikowski, wyważanie krasnobrocka
-Home made TCS
[url="https://www.facebook.com/HomeMadeTCS/"]https://www.facebook.com/HomeMadeTCS/[/url]
Układ Hamulcowy:
Abs z lotusa 111R
Przód:
– zacisk seryjny dwutłoczkowy AP Racing plus tarcza 288mm mikoda GT
– klocki Ferrodo DSUNO fcp1562z
Tył:
-Seryjny zacisk Bosch plus tarcza 288mm2 mikoda GT
– klocki Ferrodo DS1.11 fcp1560w
Plyn hamulcowy motul rbf700
Węże hamulcowe w oplocie firmy goodridge TVA2000-4P
Modyfikacje Zawieszenia:
– w wahaczach poliuretan
– Zawieszenie gwintowane nitron ntr40 (sprężyny tył 10,7kg, 8,9kg przód; wysokość 11cm tył i 10,5 cm przód )
-regulowane drazki zbieznosci
Modyfikacje Wnętrza i Car Audio:
brak
Body KIT, Oświetlenie, Felgi, Opony:
– lotka karbonowa, tylny dyfuzor seryjny
– Opony/felgi
przod - yokohama Advan a052 215x40r17,
tył - AVON ZZR A64 225/45/17
Felgi ats dtc 17x9 tyl i 17x8 przod
Fabryczna Moc tys i Moment:
147KM i 203Nm
Po modyfikacjach jest 1,2 bara przy 6800 obr./min. i 1 bar przy 3000 obr.min.:
320hp@ 6200obr/min.
400Nm@ 4500obr/min
Auto ma już u mnie dość długi okres życia. W między czasie wymieniłem pare silników i skrzyń biegów. Obecny setup to auto RWD ze szperą, kontrola trakcji i absem oraz z silnikiem turbo z saaba.
Filmy:
https://youtu.be/ZhyGC3jSvik
z toru Bydgoszcz
czas na ćwiartkę póki co 13,9 sekundy (na silniku wolnossącym)
Tutaj porównanie z autem PITa (Rx-7 400 KM)
https://youtu.be/p7IM4BpkxVM
drugi obrazuje trudności przy wysiadaniu z auta.
https://youtu.be/3tL7y7E_hGA
filmy z przyspieszenia wersji wolnossacej
https://youtu.be/9hrZ4jRpHVk
Geometria mocno się zmienia, ale ostatnia to:
pochylenia kol:
przod -3°30'
tyl -3°10`
zbieznosc:
przod:-0°08'
tyl:+0°25'
wyprzedzenie osi sworznia zwrotnicy:+4°
https://youtu.be/GL_VGDf0PUw
https://youtu.be/ob7YSTE5_mA
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez piwo dnia Czw 7:55, 12 Maj 2022, w całości zmieniany 6 razy
|
Sob 11:50, 26 Lut 2011 |
|
|
|
 |
|
piwo
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 268 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mszczonów
|
mam mechanika ktory sie tym zajmuje.regeneracja gdzies w wawie.nie pameitam adresu.znalazlem przez google.
co do wystrojenia popytam.a jak sie wkurze zaloze det3 i oleje caly ten amabarans oplowski i sam sobie wystroje.
Post został pochwalony 0 razy
|
Nie 1:53, 27 Lut 2011 |
|
|
Adolvo
Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 285 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: W-wa
|
piwo napisał: mam mechanika ktory sie tym zajmuje.regeneracja gdzies w wawie.nie pameitam adresu.znalazlem przez google.
co do wystrojenia popytam.a jak sie wkurze zaloze det3 i oleje caly ten amabarans oplowski i sam sobie wystroje.
jeśli chcesz do tego podejść w miarę poważnie,
to wg mnie jest to jedyne wyjście, żeby wystroić to auto
Post został pochwalony 0 razy
|
Nie 11:58, 27 Lut 2011 |
|
|
|
piwo
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 268 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mszczonów
|
juz sie zrobilo cieplej.jak co moge podjechac.to tylko 30km.mozna w weekend gdzies sie spotkac a potem wspolnie czegos napic.
jak co tel 665764615.
Post został pochwalony 0 razy
|
Śro 16:36, 02 Mar 2011 |
|
|
|
piwo
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 268 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mszczonów
|
wpadly mi w oku pewne felgi.co myslicie i ewentualnie ktore ladniejsze?
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
Pon 22:46, 07 Mar 2011 |
|
|
DelasLDW
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 66 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Jeśli kolor auta bedzie czarny z tych dwóch osobiście wybrałbym pierwsze:)
Post został pochwalony 0 razy
|
Śro 19:41, 09 Mar 2011 |
|
|
DelasLDW
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 66 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
aa i co do tych felg to lakier na nich jest lipny straszne;/
Post został pochwalony 0 razy
|
Śro 19:47, 09 Mar 2011 |
|
|
piwo
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 268 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mszczonów
|
sie okazuje ze te fele to chinszczyzna na ktora jest mnustwo reklamacji.wiec coz raczej odpadaja chociaz mi sie podobaja.mam inna opcje:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
Pon 17:40, 14 Mar 2011 |
|
|
piwo
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 268 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mszczonów
|
dzis wrocilem z pierwszego zlotu spidim. czasy na cwiartke to dwa razy 15,5 raz 16 a raz udalo mi sie zejsc do 14,5s. zaznacze jednak ze asfalt byl mokry po opadach. milo bylo i kurcze fajnie by bylo zrobic spot na torze spidsterami wszystkimi.
foty i filmy ze zlotu postaram sie zamiescic wieczorkiem
Post został pochwalony 0 razy
|
Nie 18:22, 03 Kwi 2011 |
|
|
piwo
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 268 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mszczonów
|
http://www.youtube.com/watch?v=jiJfvZGhey4
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez piwo dnia Pią 21:31, 08 Kwi 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
Pią 20:17, 08 Kwi 2011 |
|
|
piwo
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 268 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mszczonów
|
zwazylem orginalne felgi z speedster 2,2
felga tyl 17x7 5x110 et38 wazy 11,5kg
a przod 17x5,5 5x110 et28 wazy 10 kg
zalozylem felgi team dynamics:
16x7 5x110 et20 na przod - wazy 7,9kg
17x7,5 5x110 et37 na tyl - wazy 8,6kg
ogolnie ubylo 5,8 kg z osi napedzanej i 10kg z masy auta
poza tym niestety przy oponie 205x55x16 ta ociera o nadkole przy maksymalnie skreconym kole
bede musial zalozyc 195x55x16
hamuje i skreca sie ciut lepiej
ale bardziej balonowato sie jezdzi z 16stkami z przodu
bardziej plywa autko
ale za to nie czuc juz szarpania kierownicy na dziurach
zdjecia:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez piwo dnia Śro 19:35, 20 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
Śro 19:11, 20 Kwi 2011 |
|
|
piwo
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 268 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mszczonów
|
dzis przyszly dwie paczki :
jedna z USA; cena 750zl; nie naliczyli cla
[link widoczny dla zalogowanych]
druga z GB;600zl
[link widoczny dla zalogowanych]
kolektor dolotowy od 2,4 i kolektor wydechowy od jakichs amerykanskich ecotecow 2.2.
by zamontowac kolektor wydechowy bede musial wyciac czesc bagaznika ale po co on mi.
no i z dolotowym tez nie bedzie hop siup bo bedzie trzeba przerabiac alternator.zobaczymy jak wyjdzie w praniu.na razie tylko zbieram frikasy. w poniedzialek zamawiam szpere obx.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez piwo dnia Pią 17:05, 29 Kwi 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
Pią 17:01, 29 Kwi 2011 |
|
|
|
Pozwolenia:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|
|
|