Forum SpeedyElise Strona Główna

Forum SpeedyElise Strona Główna -> Ogólne

Wiatm wszystkich! Planuje zakup Speediego kilka pytan:)

  Autor    Temat Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu
DelasLDW




Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Wiatm wszystkich! Planuje zakup Speediego kilka pytan:)    

Witam serdecznie wszyskich maniaków i osoby zafascynowane Speedsterami i lotusami:)
Trafiłem na to forum gdyz jestem osoba zakochana w speedsterze. Teraz własnie planuje zakup owego speediego.
Mam do was kilka pytań, wiem że auto jest trudno dostapne na naszym rynku i wg ale i tak chce go mieć.

Powracając do pytań. Chiałbym sie dowiedziec cos na temat czesci zamiennych. Chodzi mi głownie o zawieszenie itp koncowki drązkow, laczniki stabilizatorów wahacze itp bo na portalach aukcyjnych tych czesci nie ma, a na naszych drogach niestety te podzespoly sie zuzywają.
Czesci mechaniczne to wiem ze nie problem bo to silniczek ktory byl montowany w vectrach astrach.

Jesli nie ma takich czesci zamiennikow jakie sa koszty w serwisie i czy ogolnie dostepne.

I jeszcze mam pytanie na co mam zwracac uwage przy kupnie takiego auta? gdyz nie mialem prrzyjemnosci dotknac takiego auta, tylko je widzailem kilka razy Sad

A i jeszcze jedno jaka felga max wchodzi do autka?

teraz czekam na wasze odpowiedzi i mam nadzieje ze mi pomozecie i bedziemy razem podziwiac swoje furki:)
pozdrawiam wszystkich maniaków tego modelu:)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez DelasLDW dnia Czw 14:43, 10 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz

Post Czw 14:42, 10 Lut 2011   Zobacz profil autora
Joki
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 408
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

   

Witam serdecznie.

Z częściami zawieszenia jest różnie. Raczej nie są dostępne w Polsce. Chyba, że w ASO za kilkakrotnie wyższą cenę niż nominalna.
Ja kupuję końcówki drążków, łączniki stabilizatora wysyłkowo w sklepach internetowych w UK.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Końcówki drążków pasują od Elise S2, tak samo łącznik stabilizatora, sworznie kulowe itp.
Gorzej z wahaczami i amortyzatorami bo nie są identyczne jak w Elise.
Tych trzeba szukać wśród używek na eBay lub w ASO. Czasami na Allegro.
Ogólnie trzeba polować.
Osprzęt silnika i przeniesienia napędu jest dostępny jak do Opla.
Przy kupnie zwróć uwagę na ramę. Jeśli nie jest uszkodzona, to resztę da się naprawić.
Jaka wchodzi felga nie wiem. Na pewno nie poszalejesz, bo prawie nie ma zapasu w nadkolach. Musisz trzymać się średnicy felgi z oponą tak jak w oryginale.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Post Sob 11:07, 12 Lut 2011   Zobacz profil autora
DelasLDW




Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

   

dzieki za odpowiedz powiedz mi jeszcze kolego jak najlepiej sprawdzic rame bo przeciez sprzedajacy nie pozwoli zdjac pokrywy przedniej i tynlej. Moze sa jakies mijesca na ktore szczegolnie zwrócić uwage? A no i wiem obowiązkowo przy zakupie sprawdzic geometrie:)

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez DelasLDW dnia Sob 18:08, 12 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz

Post Sob 18:07, 12 Lut 2011   Zobacz profil autora
Joki
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 408
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

   

Nic nie trzeba zdejmować,
Z przodu, w nadkolach widać końce ramy i mocowania wahaczy. Jeśli tam jest w porządku to z dużą dozą prawdopodobieństwa można przyjąć, że nie było większych strzałów przyjętych na koła. Sporo widać także po podniesieniu maski z przodu. Nie powinno być widocznych żadnych odkształceń.
Później oględziny od spodu. Po krawędziach idą główne: "belki". Powinny być gładkie i bez odkształceń. Jeśli był dzwon z boku to powinno byc tam widać ślady zniekształceń.
Mniej więcej tuż za połową długości auta kończy się rama i zaczyna stalowa rama pomocnicza. Ta jest wymienna i jej ewentualne uszkodzenie nie jest tak krytyczne.
Przednie tuleje tylnych wahaczy mocowane są jeszcze w ramie podstawowej, z aluminium. Tylne tuleje tylnych wahaczy już w stalowej subramie. To wszystko tez widać w nadkolach.
Dalej w komorze silnika, również widać elementy ramy pomocniczej.
Tylko uwaga na podnoszenie! Na forum jest instrukcja!
Nawet w kabinie cały metal dookoła to rama widziana od środka.
Zdjęcia z fabryki dadzą Ci pojęcie o kształcie ramy oraz ramy pomocniczej. W dziale: "Holowniki" jest link.
W razie czego pisz na forum. Te auta nie sprzedają się na pniu i raczej nic się nie stanie jeśli odpowiedź dla sprzedającego odłożysz trochę w czasie.
Powodzenia!


Post został pochwalony 0 razy

Post Pią 23:37, 18 Lut 2011   Zobacz profil autora
Kazper




Dołączył: 29 Mar 2011
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poland

   

Serwus wszystkim=)
Zanosi się na to, że kupię speediego. Na większość pytań znalazłem odpowiedź, ale chciałbym się jeszcze czegoś dowiedzieć. Żeby nie zakładać kolejnego tematu podpiąłem się tutaj. Powiedzcie mi od czego siedzi tam skrzynia biegów oraz jak nisko zawieszony jest ten samochód - chodzi mi o prześwit w centymetrach?

Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy

Post Śro 10:54, 30 Mar 2011   Zobacz profil autora
piwo




Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 268
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mszczonów

   

skrzynia f23 z vectry astry i innych.tu masz link co gdzie siedzialo:
[link widoczny dla zalogowanych]
co do przeswitu jest ogromny.mysle ze ponad 20cm i na dodatek plaska podloga podbita plyta aluminiowa.nie masz o co sie bac.ja w swoim poprzednim samochodzie duzo czesciej zahaczalem podwoziem o koleiny (mazda 323f obnizona o 40mm).spidi jest komfortowym i wysokim autkiem.przynajmniej wedlug mnie.jedynie uklad keirowniczy jest sztywny przez co na keirownicy czuc mocno kazdy wyboj.ja niedlugo zmieniam fele na 16 cali i opony na 195x55x16 to ci powiem czy na 16stka jest mniej drgan na kierze.


Post został pochwalony 0 razy

Post Śro 13:39, 30 Mar 2011   Zobacz profil autora
Joki
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 408
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

   

Bez przesady... Jest 14cm. prześwitu ale rzeczywiście niektóre kompakty mają mniej.
Najniższym punktem jest przód, więc jeśli przejdzie to dalej już jak u kota Wink
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Post Czw 8:09, 31 Mar 2011   Zobacz profil autora
piwo




Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 268
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mszczonów

   

az poszedlem zmierzyc bo wydawalo mi sie te 14cm malo.ale rzeczywiscie jest 14cm do najnizszego punktu przedniego zderzaka.ale wydaje mi sie ze wiele innych aut ma nizej przedni zderzak.moim zdaniem tragedi nie ma.moim zdaniem lepiej sie bac o przekladnie keirownicza i jej elementy bo cos za sztywno jest i kazda dziura to wibracje na keirownicy.tak jakby wszystko zaraz mialo sie rozleciec.mam nadzieje ze zmiana u mnei na 16stki fele z przodu przyneisie odpowiedni skutek.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez piwo dnia Czw 11:48, 31 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz

Post Czw 11:16, 31 Mar 2011   Zobacz profil autora
Kazper




Dołączył: 29 Mar 2011
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poland

   

Wielkie dzięki za informacje=) Mam jeszcze jedną prośbę. W temacie o właściwym podnoszeniu speedstera zniknęło najważniejsze zdjęcie. Czy ktoś mógłby je poprawić lub pokazać mi na przykładzie poniższego zdjęcia jak powinno się to robić? Tzn. narysować w paintcie lub opisać gdzie dokładnie powinny się znajdować ramiona podnośnika.

courtenaysport.co.uk/images/DSCN1032_sm.jpg


Post został pochwalony 0 razy

Post Pią 15:03, 01 Kwi 2011   Zobacz profil autora
Joki
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 408
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

   

Hmm, ja nadal wszystkie zdjęcia widzę...
Przy podnoszeniu przodu podpierasz na przednim narożniku ramy. Kiedy zajrzysz pod spód widać szeroki profil biegnący po obwodzie ramy i kończący się poprzeczką mniej więcej za drzwiami.
Podnosząc bok, opierasz podnośnik na tylnym narożniku ramy, zaraz za drzwiami, mniej więcej w połowie długości auta.
Jeśli chcesz podnieść całość, musisz zdjąć osłonę silnika od spodu. Przód podpierasz normalnie z przodu, tył na mocowaniu wahaczy albo obok jest jakiś punkt. Już dokładnie nie pamiętam. Niektórzy przykręcają do tej osłony silnika klocki z twardej gumy, które pozwalają podnosić całość bez zdejmowania osłony.
Jeśli podniesiesz tak jak na zdjęciu, które podesłałeś, to najprawdopodobniej spadnie z podnośnika!
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Post Sob 8:30, 02 Kwi 2011   Zobacz profil autora
  Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu

Skocz do:  


Poprzedni Temat | Kolejny Temat  >

Pozwolenia:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

 
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Templates created by Vereor
Regulamin