Autor
|
Temat |
|
|
Pawl8
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 176 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała
|
Tuning i przeróbki wizualne
|
|
Witam!!
Ten temat dotyczy modyfikacji zewnętrznej i wewnętrznej naszych małych furek, jednak bez ingerencji w silnik. Jeżeli ktoś się w to bawił, to proponuję osobny temat.
Jeżeli znajdziecie jakieś sklepy, firmy na internecie, podawajcie linki. Jeżeli robiliście jakieś zakupy u nich to także piszcie, jak z wysyłką, czy fajne części, czy pasują itd.
Być może planujece jakieś przeróbki...
Oczywisce jeżeli dodatkowo macie już jakieś przeróbki na swoim koncie to wpisujcie tutaj wszystko, linki i zdjęcia zarówno przed jak i po mile widziane.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pawl8 dnia Sob 23:07, 12 Sty 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
Pią 14:41, 07 Gru 2007 |
|
|
|
|
Pawl8
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 176 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała
|
Może zatem ja zacznę, gdyż jest zima i zacząłem poszukiwać zajęcia na wolny czas, który mógłbym spędzać z moim samochodem.
Znalazłem dokładnie dwa sklepy, które oferują części do Opla Speedstera w dowolnej wersji.
1. [link widoczny dla zalogowanych]
2. [link widoczny dla zalogowanych]
Tego 1szego nie znam, mają więcej części, natomiast z drugim miałem doczynienia.
Zakupiłem sobie kilka elementów min. aluminiowe kierunkowskazy oraz aluminiową prowadnicę na skrzynię biegów. Bawiłem się z tym przez jakieś 4 godziny i udało mi się to zamontować. Efekt oczywiscie przedstawię niebawem na fotografiach, gdzie również opiszę trudności jakie napotkałem po drodze.
Ten drugi sklep mogę smiało polecić gdyż zyskał moją sympatię. Bardzo dobry kontakt na szczęście po angielsku z przedstawicielem Mike Schaal. Części doszły w 3 tygodnie od zakupu, naprawdę bezproblemowy kontakt.
Dodatkowo wszystko wykonane jest solidnie i pięknie, nawet do każdej części dostałem instrukcję jej montażu... niestety po niemiecku
Reszta niebawem
Pozdrawiam,
Paweł
Post został pochwalony 0 razy
|
Pią 14:46, 07 Gru 2007 |
|
|
Joki
Administrator
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 408 Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
|
Witam serdecznie.
Jeśli chodzi o linki to tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]
można znaleźć chyba do większości dostawców części oryginalnych i tunningowych.
I jeszcze jedna z młodszych firm:
[link widoczny dla zalogowanych]
Ja raczej jestem purystą samochodowym i cenię zgodność z oryginałem, ale łatwość wymiany dolotu w Z22SE kusi...
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
Pią 16:27, 07 Gru 2007 |
|
|
Adolvo
Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 285 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: W-wa
|
Pawl8 napisał: Zakupiłem sobie kilka elementów min. aluminiowe kierunkowskazy oraz aluminiową prowadnicę na skrzynię biegów. Bawiłem się z tym przez jakieś 4 godziny i udało mi się to zamontować. Efekt oczywiscie przedstawię niebawem na fotografiach, gdzie również opiszę trudności jakie napotkałem po drodze.
powiedz którą ramkę kupiłeś? z drogami prowadzenia czy bez?
ja właśnie zakupiłem tę z drogami prowadzenia, ale do tego musiałem
też dokupić drugą obudowę, bo teraz mam tę ramkę bez wycięć..
póki co u siebie zmieniłem podświetlenie zegarów na czerwony
zrobione dywaniki w/g własnego wzoru i założyłem ksenony..
na pewno kiedyś będzie ingerencja w wydech + program,
to mocno "odtyka" silnik, dodatkowo nie ma ingerencji w środek silnika
Post został pochwalony 0 razy
|
Pią 19:18, 07 Gru 2007 |
|
|
|
|
Pawl8
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 176 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała
|
Adolvo napisał:
kupujesz kpl H1..
wymiana jest sama w sobie bardzo prosta,
są gotowe złączki więc tylko wpinasz..
wiadomo, że najwięcej się schodzi z demontażem.. lamp i nadkoli..
pod nadkolem umieściłem przetwornice..
postaram się jakoś na dniach wrzucić zdjęcia..
wybór jest ogromny.. większość pewnie taka sama,
Znalazłem na internecie nawet skrót montażu xenonów do speedstera, oto link:
[link widoczny dla zalogowanych]
swoją drogą ten gość jest nieprawdopodobny, zmienił w swoim speedym chyba wszystko
Co do samych xenonów, zastanawia mnie jaką barwę koloru wybrałeś? 6000k czy 8000k? Ja planuję 8000k dają podobno (z tego co czytałem) mocniejszą barwę niebieskiego koloru. A o to chyba w xenonach chodzi
Oczywiscie czekam na obiecane zdjęcia
Adolvo napisał:
jeszcze moje pytanie co do ramki..
jak w tej chwili przerzuca Ci się biegi? jest ok?
poza tym na Twoim miejscu wziąłbym pasty polerskiej
i wypolerował drążek..
więc ja się kierowałem ceną
Co do ramki... powiem szczerze, że trzeba się do tego przyzwyczaić. Nie jest to napewno bardziej praktyczne , jednak z pewnością dodaje uroku . Ja nie będę samochodu wykorzystywał na rajdach, gdzie każdy ułamek sekundy przy zmianie przełożenia się liczy, zatem nie mam na co narzekać. Jednak jeśli masz zamiar i lubisz stosować szybkie przełożenia bez większych problemów, nie polecam tego zakładać. Te prowadnice mają w zasadzie dwa DUŻE plusy.
1. fantastyczny wygląd
2. przy zmianie biegów słychać bardzo charakterystyczne trzaski (obijanie się drążka o prowadnice)
co do pasty polerskiej, niestety nie mam już udostępnionego garażu (montowałem to u znajomego) zatem wszystkie zabiegi czyszczące zafunduję sobie dopiero na wiosnę. Zresztą było widać na fotkach jaki brudny jest mój speedy w środku. Niestety nie mam aktualnie warunków by się nim zająć
Szczęśliwego nowego roku!! Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
Wto 18:13, 01 Sty 2008 |
|
|
|
Adolvo
Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 285 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: W-wa
|
co do ksenonów ja mam barwę 6000,
a chciałem 4300.. bo to barwa najbliższa barwie światła dziennego..
8000 to już bardzo niebiesko i zdecydowanie słabsze oświetlenie..
Joki to oczywiste, że jest to nielegal.. i to napisałem..
z tym, że my w naszych autach praktycznie i tak nikogo nie oślepimy,
gdyż jesteśmy niżej niż wszyscy.. oczywiście pod warunkiem
utrzymywania lampy w czystości..
poza tym przecież widzi się więcej więc też jest to jakieś bezpieczeństwo..
Pawi co do ramki to tak jak myślałem..
ale chyba jednak będę ryzykował bo już i tak mam drugą konsolę
pozdr
Post został pochwalony 0 razy
|
Czw 21:20, 03 Sty 2008 |
|
|
Pawl8
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 176 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała
|
hmm
Długo się zastanawiałem nad tym, przewertowałem wiele stron i jednak nie będę instalował xenonów w swoim speedym. Jak wspomnieliście nie jest to legalne, choć ja osobiście tego nie rozumiem. Zawsze to co fajne musi być zabronione, ale to już nieco inna para kaloszy. Cóż, zadowolę się innymi przeróbkami. Choć chętnie zobaczę jak to wygląda u CIebie Adolvo. Z doświadczenia wiem, że u mnie w mieście policja dziwnie się patrzy na mój samochód i gdyby nie fakt, że wiem dokładnie jakimi nieoznakowanymi samochodami jeżdzą po Bielsku, już 3 razy wlepili by mi mandat. Na szczęście jestem czujny i zawsze zerkam w tylne lusterko. Zapewne po kontroli doczepili by się do wszystkiego.
Co do czystości, która jest oczywista przy ksenonie, ja myję swój samochód w sezonie co 2gi dzień (czarny... strasznie się brudzi)
Jeśli chodzi o ramkę, to ja osobiście polecam
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
Sob 12:18, 05 Sty 2008 |
|
|
|
|
Joki
Administrator
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 408 Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
|
BTW: Klosz trzyma ta jedna, środkowa śruba z nakrętka od wewnątrz (pod maską)? Czy coś jeszcze? Czy śruba regulacyjna (w nadkolu) zostaje bez zmian po wyjęciu klosza? Nie zruszy się?
Pzdr.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Joki dnia Nie 11:25, 20 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
Wto 17:08, 15 Sty 2008 |
|
|
|
|
|
Pozwolenia:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|
|
|