Autor
|
Temat |
|
|
Poolak
Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 121 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
|
Witam!
Od niedawna noszę się z zamiarem zakupu auta na letnie wypady.
Po przewertowaniu wielu stron z testami, opisami i aukcjami, wybór padł na speedstera. W między czasie znalazłem to forum. W związku z tym mam kilka pytań:
1. Gdzie lepiej szukać takiego auta w Polsce czy sprowadzać z zagranicy?
2. Na co zwracać szczególną uwagę podczas zakupu?
3. Czy serwisy w Polsce radzą sobie z obsługą tego Opla?
4. Jak jest z dostępnością części zamiennych?
5. Czy często zdarzają się usterki w tym samochodzie?
6. I na koniec: którą wersję wybrać?
Z góry dziękuję za odpowiedzi i pomoc
Pozdrawiam
Marcin
Post został pochwalony 0 razy
|
Czw 8:18, 06 Gru 2007 |
|
|
|
 |
Joki
Administrator
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 408 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
|
Witam serdecznie.
Poolak napisał: Witam!
Od niedawna noszę się z zamiarem zakupu auta na letnie wypady.
Po przewertowaniu wielu stron z testami, opisami i aukcjami, wybór padł na speedstera. W między czasie znalazłem to forum. W związku z tym mam kilka pytań:
1. Gdzie lepiej szukać takiego auta w Polsce czy sprowadzać z zagranicy?
Trudna decyzja. Większość dostępnych w kraju (w internecie) wydaje się być po bardziej lub mniej amatorskiej naprawie powypadkowej. Z drugiej strony faktyczne ceny transakcji w Polsce wydają się być znacznie niższe niż wywoławcze. Obserwuje rynek od prawie dwóch lat i widzę te same auta, wystawiane od wielu miesięcy na aukcje, z zerowym zainteresowaniem. Cena obniża się coraz bardziej a mimo to nie ma chętnych. Ktoś, kto jest bardzo zdesperowany wystawia w końcu bez ceny minimalnej i wówczas cena osiąga połowę tego co żądał na samym początku.
Dlatego przede wszystkim nie spiesz się. Ja teraz po pewnych doświadczeniach kupiłbym uszkodzony egzemplarz po dokładnym sprawdzeniu i naprawił we własnym zakresie. Był taki w ubiegłym roku. Żałuję, że już miałem inny.
quote:
2. Na co zwracać szczególną uwagę podczas zakupu?
Na ramę. Jeśli jest zniekształcona, albo ma urwane/zniszczone mocowania zawieszenia nadaje się na złom. W nieuszkodzonym aucie trzeba koniecznie sprawdzić geometrię nawet jeśli nie widać uszkodzeń.
quote:
3. Czy serwisy w Polsce radzą sobie z obsługą tego Opla?
Jakoś radzą. ASO jest piekielnie drogie i mało wie. Jeśli Ty wesprzesz serwis wiedzą to każdy dobry fachowiec sobie poradzi. Konstrukcja auta jest bardzo prosta. Szczegóły znajdziesz na sieci. Ja zawsze pomogę jeśli będę potrafił.
quote:
4. Jak jest z dostępnością części zamiennych?
W ASO wszystko jest, ale w kosmicznych cenach. Możesz poczytać w innych wątkach. Części silnika to standard Opla. Bez problemu. Reszta to właściwie Elise, większość pasuje (dostępne na sieci w angielskich sklepach, ceny z wysyłką w normie). To co nie pasuje można dostać na rynku wtórnym (eBay).
quote:
5. Czy często zdarzają się usterki w tym samochodzie?
Na pewno autko nie należy do bezawaryjnych chociaż przy przebiegach jakie się robi zwykle się tego nie odczuwa bardziej niż przy aucie rodzinnym. Złośliwcy twierdzą, że LOTUS (a to przecież Elise) oznacza: "Lots Of Trouble Usualy Serious" i coś w tym jest, ale kłopoty wynikają raczej z braku wiedzy niż jakości.
quote:
6. I na koniec: którą wersję wybrać?
Ceny Turbo tak spadły że nie zastanawiałbym się. Jeszcze w ubiegłym roku wywoławcze nie schodziły poniżej 80kzł. Teraz można znaleźć około 50kzł. Myślę, że realnie jeszcze mniej jeśli będziesz cierpliwy.
Tylko pamiętaj, że jeśli Ci sie znudzi i będziesz chciał sprzedać, to będzie to samo. Chyba, że wcześniej cena "odbije się od dna" bo auto stanie sie rzadkim klasykiem.
Jeśli chcesz zobaczyć na żywo, porozmawiać, przejechać się to nie ma sprawy, zapraszam. Masz blisko.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
Czw 12:32, 06 Gru 2007 |
|
|
Adolvo
Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 285 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: W-wa
|
Witaj..
1. obecnie w Polsce są chyba 2 egz. w sprzedaży, w Łaskarzewie niebieski i pomarańczowy z pasami w Toruniu.. oba oglądałem..
niebieski na pewno był malowany, silnik chodzi w miarę spokojnie,
ale nie można się nim przejechać bo nie ma nr rej.
sprzedaje handlarz (który nawet nie wiedział jak otworzyć klapę silnika)
na pomarańczowego szkoda czasu opisywać.. szrot jakich mało
2. dla mnie priorytetem była bezwypadkowość auta,
chociażby z racji aluminiowej ramy
3. auto wszędzie będzie traktowane jak ufo, nawet w serwisach Opla,
ja nie spuszczałem swojego z oczu..
4. silnikowo nie powinno być problemu zarówno 2.2 jak i 2.0T,
reszta w 99% na zamówienie i serwisy mają porażające ceny :/
5. zależy co rozumiesz pod pojęciem "często".. silniki znane z innych opli,
poza podwoziem (specyficzne) z resztą nie powinno być większych kłopotów
6. kiedyś na pewno kupię 2.0T, ale to sporo większy wydatek
i potrzeba umiejętności chociaż Kubicy.. już przy 2.2 wskazana max rozwaga
pozdr.
Adam
Post został pochwalony 0 razy
|
Czw 12:39, 06 Gru 2007 |
|
|
|
|
Pawl8
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 176 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała
|
Witam,
No więc jeśli mogę dorzucić coś od siebie,
Ja kupiłem swój egzemplarz w Polsce a dokładnie w Częstochowie i naprawdę nie żałuję. Jednak gdy ja byłem na etapie kupna (to był luty tego roku) wtedy w sprzedaży można było śmiało znaleźć 8 samochodów. Oglądnąłem 2 sztuki. 1szy był wersją 2.2l drugi Turbo. Ja wybrałem Turbo, choć cena była sporo wyższa, nie żałuję. Nawet się bardzo cieszę.
Co więc polecam... W tej chwili na rynku Polskim nie ma nic godnego uwagi, może ten niebieski.. nie wiem, trzebaby go zobaczyć. Swego czasu był do sprzedania jeszcze Turbo w kolorze niebieskim w Warszawie. Gość chciał za niego 98000.. nie wiem czy to dużo czy nie. Za Turbo w dobrym stanie można tyle chcieć w końcu to samochód kolekcjonerski.
Oczywiscie znalezienie samochodu bezwypadkowego, to pratycznie sprawa nieosiągalna. Speedstery są strasznie podatne na uślizgi przez co praktycznie każdy ma 1 wypadek na swoim koncie. Zapewne te, które są bezwypadkowe nadal cieszą swoich 1szych właścicieli, którzy prędko się ich nie pozbędą.
Spróbuj na autoscout24.pl, To jest chyba jedyna opcja godna uwagi tam jest 26 speedsterów z czego 5-6 Turbo. Wybór jest. Choć te z 2005r kosztują 33000 i 35000 Eur. Ja w tej chwili tak bym zrobił. Musisz się liczyć z jedną rzeczą, że jak już sobie kupisz swojego Speedstera, to raczej go nie sprzedasz, lub będziesz czekał na klienta pół roku.. rok... może dłużej. Dlatego kup takiego, do którego nie będziesz miał większych zastrzeżeń.
Choć z drugiej strony fakt tego iż w lutym było 8aut na sprzedaż, teraz są 2 świadczy o tym, że coś się z tymi samochodami stało. Albo je ktoś kupił, albo sprzedający się zniechęcili.
Zatem ja szukałbym zagranicą, w tej chwili raczej wersji Turbo, chyba, że patrzysz w sposób znaczący na cenę. Oczywiscie wersja 2.2 jest również wypasiona miałbym taką, gdyby nie wypad do Częstochowy.
Co do części... jest ciężko z używanymi, natomiast z nowymi nie ma problemu, jeżeli nie przejmujesz się pieniędzmi.
To moje doświadczenia i rady.
Co do umiejętności prowadzenia, to oczywiscie najlepiej mieć już jakieś doświadczenie. Najważniejsze przy przyspieszaniu Speedsterem turbo jest:
1. Sprawdzenie nawieżchni po której jedziesz
2 Zdejmować nogę przy przejeżdzaniu przez białe linie na jezdni
3 Cały czas kontrolować czy koła tylne nie tracą przyczepności
4 Trzymać kierownice obiema rękami i być przygotowanym na szybką kontrę w razie jakichś problemów.
5 Przyspieszać tylko i wyłącznie przy prostym ustawieniu kół przednich
To wszystko.
Powodzenia przy zakupie Speedstera. Ja swój zakup wspominam bardzo przyjemnie, szczególnie gdy próbowaliśmy znaleźć numer pojazdu. Gdzie się on znajduje nawet nie wiedział główny przedstawiciel Opla na Polskę Samochód przed zakupem sprawdzałem w Oplu i chyba wszyscy wtedy obecni mechanicy stali przy nim i szukali By Ci to ułatwić, powiem, że za prawym przednim kołem na ramie. To Ci oszczędzi 1 godziny poszukiwań przy zakupie Speeda.
Oczywiscie gdy tylko już zakupisz Speeda to liczę na foty i wiadomość co i jak.
Pozdrawiam!!
Paweł.
Post został pochwalony 0 razy
|
Czw 18:17, 06 Gru 2007 |
|
|
|
Joki
Administrator
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 408 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
|
Jeśli jutro będzie sucho, będę Speedym w Białymstoku. Gdybyś chciał się spotkać daj znać.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
Pią 11:47, 07 Gru 2007 |
|
|
Poolak
Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 121 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
|
Co do mapowania to mógłbym ewentualnie coś podpowiedzieć, ponieważ pracuje w firmie, która dystrybuuje hamownie obciążeniowe... Trzeba generalnie w Polskę jechać, ale wszystko da sie zrobić...
Dlatego tez zastanawiałem sie nad zakupem tego "stuningowanego" pomaranczowego speedstera z allegro...
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
Pią 16:41, 01 Lut 2008 PRZENIESIONY Nie 15:35, 03 Lut 2008 |
|
|
Adolvo
Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 285 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: W-wa
|
Poolak napisał: Co do mapowania to mógłbym ewentualnie coś podpowiedzieć, ponieważ pracuje w firmie, która dystrybuuje hamownie obciążeniowe... Trzeba generalnie w Polskę jechać, ale wszystko da sie zrobić...
Dlatego tez zastanawiałem sie nad zakupem tego "stuningowanego" pomaranczowego speedstera z allegro...
Pozdrawiam
zastanów się kilka razy..
Post został pochwalony 0 razy
|
Pią 17:07, 01 Lut 2008 PRZENIESIONY Nie 15:36, 03 Lut 2008 |
|
|
roburrr
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 51 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śrem/Poznań
|
sorry za OT, ale ten poomaranczowy miał tylko cos nie tak z silnikiem czy coś jeszcze ?
Post został pochwalony 0 razy
|
Pią 18:54, 01 Lut 2008 PRZENIESIONY Nie 15:37, 03 Lut 2008 |
|
|
Poolak
Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 121 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
|
Adolvo napisał:
zastanów się kilka razy..
Hehe zawsze zastanawiam się zanim coś napiszę...
Nie powiedziałem, ze na 100% dam rady, ale mogę popytać kilku właścicieli hamowni...
Nie znam tematu tego konkretnie auta, bo go nie posiadam, aczkolwiek są ludzie w Polsce, którzy radzą sobie z pisaniem map do wielu marek pojazdów i nie mówię tu o poprawieniu osiągów "golfa 1.9TDi"
Chciałbym jednak wiedzieć, dlaczego tak sceptycznie do tego podchodzisz?
Sprawdzałeś już może któryś z warsztatów zajmójacych się wyłącznie mapowaniem i tuningiem??
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Poolak dnia Pią 19:16, 01 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
Pią 19:15, 01 Lut 2008 PRZENIESIONY Nie 15:38, 03 Lut 2008 |
|
|
Adolvo
Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 285 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: W-wa
|
Poolak napisał: Hehe zawsze zastanawiam się zanim coś napiszę...
Nie powiedziałem, ze na 100% dam rady, ale mogę popytać kilku właścicieli hamowni...
Nie znam tematu tego konkretnie auta, bo go nie posiadam, aczkolwiek są ludzie w Polsce, którzy radzą sobie z pisaniem map do wielu marek pojazdów i nie mówię tu o poprawieniu osiągów "golfa 1.9TDi"
Chciałbym jednak wiedzieć, dlaczego tak sceptycznie do tego podchodzisz?
Sprawdzałeś już może któryś z warsztatów zajmójacych się wyłącznie mapowaniem i tuningiem??
Pozdrawiam
Poolak mi chodziło przede wszystkim żebyś się zastanowił zanim kupisz
co do firm tuningowych mam podobne zdanie jak na temat warsztatów samochodowych
na pewno są miejsca gdzie ludzie się znają na tym co robią i robią to dobrze
niestety strasznie ciężko takie miejsca znaleźć..
co do pomarańczowego niestabilna praca to w/g mnie najmniejszy problem,
bo na pewno remap tego silnika jest w stanie zrobić wiele warsztatów..
i myślę, że człowiek od tego auta też to wie..
dlatego twierdzę, że to auto jest zajechane na maksa,
zresztą gość mnie przewiózł tym autem.. i jak dla mnie wystarczy..
P.S.
Joki może przeniósł byś od razu tego posta do tematu o pomarańczowym
P.S.2
dowiadywałem się o remap i np. Chojnacki jest w stanie to zrobić bez problemu..
tyle, że ja będę to chciał kiedyś połączyć ze zmianą wydechu,
a to dość skomplikowana operacja przez to że są 2 sondy..
ale kiedyś na pewno..
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Adolvo dnia Pią 22:48, 01 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
Pią 22:44, 01 Lut 2008 PRZENIESIONY Nie 15:38, 03 Lut 2008 |
|
|
Poolak
Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 121 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
|
Proszę o opinie na temat tego egzemplarza:
[link widoczny dla zalogowanych]
nr 1047
VOL 0ear971n001452 to nr VIN
Czy ktoś miał z nim do czynienia?
czy był mocno bity?
Pozdrawiam
Marcin
Post został pochwalony 0 razy
|
Śro 14:51, 06 Lut 2008 |
|
|
|
|
Pozwolenia:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|
|
|